مصاحبه با عباس اختری کارگردان موفق از دیار سرخه

خرید بک لینک
مصاحبه ی وبلاگ سرخه ای ها با عباس اختری

1- با سلام. ممنون که وقت خودتون رو در اختیار ما قرار دادید. لطفا بیوگرافی مختصری از زندگیتون بفرمایید؟

سلام. عباس اختری هستم. متولد 20 آذر 56 در تهران

فرزند یحیی اختری هست و میدونم خیلی از همشهری های ما، ایشون رو می شناسند. با افتخار عرض می کنم که هم پدرم و هم مادرم، سرخه ای هستند. از کودکی شدیدا به این آب و خاک علاقه مند بودم و تعلق خاطر زیادی به آن دارم.

در دبیرستان البرز درس خواندم و به خاطر حضور اساتید هنرمند در آنجا، فعالیت هنری ام بیشتر شد و از آنجا بود که با گروه کودک شبکه یک آشنا شدم.

در دانشگاه، حقوق خواندم و از سال 76 به عنوان کارگردان، کارم را در شبکه یک آغاز کردم.


2-لطفا کار نامه ای از فعالیت های هنری خود را عنوان بفرمایید؟

اگر بخواهم بصورت خلاصه بگویم:

کارگردانی برنامه طلوع سبز در سال 1376

راه اندازی باشگاه مهروزان جوان در سال 1380. میتوان گفت که برنامۀ زنده شبکه یک، در تصرف این گروه بود. ما با این برنامه به جای جای ایران سفر می کردیم.

به دنبال آن، مجری هایی مثل رضا رشید پور و رضا امیر احمدی روی آنتن آمدند.

سال 82 احسان علیخانی به ما اضافه شد و تیم، بسیار قوی بود که می توانم با اطمینان بگویم تلوزیون بیشترین قوتش را با این بچه ها دارد.

سال 1382 با علیخانی، رضا امیر احمدی و جواد عابدی، میعاد شبانه را داشتیم.

ماه رمضان 1385، برنامه ای با نام عبور شیشه ای را ساختیم. در این برنامه هنرمندان را می آوردیم و به آنها سیب می فروختیم و با فروش سیب، به ایتام کمک می شد.

این کار در نوع خودش جدید بود و بعدها به شب شیشه ای و مثلث شیشه ای معروف شد که سه سال پربیننده ترین برنامه بود. اکثر هنرمندان آمدند و شبهای به یاد ماندنی و گفتگوهای جنجالی در آن برنامه اتفاق افتاد و نقطه عطفی در کارنامه خود من بود.

بعد از این سلسله برنامه های شیشه ای، علی رغم استقبال مردم، برنامه تعطیل شد.

ما شش ماهی از کار دور بودیم تا اینکه سال 1387 برنامه آبی شو را درست کردم که هم مجری طرح بودم و هم کارگردان کار.

برای اولین بار در تلوزیون دکوری بسیار بزرگ به همراه تماشاچی آوردیم. مجری برنامه شهاب حسینی بود. مهمانان این برنامه، شخصیت های سیاسی و انقلابی از جمله وزرا و نمایندگان مجلس بودند.

آقای ضرغامی از کل عوامل تقدیر کرد و این برنامه، برنامه برتر سال شد.

دکور آبی شو را بخاطر زیبایش نگه داشتیم و با همان دکور برای نوروز همان سال، برنامه ی بهاری شو را تهیه کردیم. محمد سلوکی و پژمان بازغی این برنامه را اجر کردند.

در ادامه به همراه آقای شهیدی فر مردم ایرن سلام را ساختیم.

به خاطر رفاقت دیرینه با احسان علیخانی هم سه ستارها و هم ماه عسل ها را دوشادوش هم کار میکنیم.

نزدیک 15 سال است که اجرای ویژه برنامه های سال تحویل در شبکه های جام جم، یک، سه، پنج، به عهده تیم ما است.

اولین موزیک ویدیو های پخش شده از تلوزیون در برنامه برنگ دریا پخش شد. من افتخارش را داشتم که کارگردان این کار باشم. نیما مسیحا، مانی رهنما، حمید حامی و ... به اجرای این کلیپ ها پرداختند.

یادم می آید جام جم این تیتر را زده بود : بمب تصویری ترکید.

در چند ماه اخیر مسابقه آب و آتش را برای شبکه نسیم ساختم.

سال گذشته نیز درايام محرم و صفر، برنامه ی خط سوم را بروي آنتن برديم.

الان در تدارک ساخت مسابقه ای دیگر برای شبکه ی نسیم هستم.

ضمن اینکه برای شبکه سه، یک تاک شوی عجیب غریب را خواهیم ساخت که تا دو ماه دیگر احتمالا آماده خواهد شد.

3- همانطور که میدانیم شما تاكنون با اكثر خواننده ها کار کرده اید، لطفا از تجربه های خود برای ما بگویید؟
بله. من كنسرت هاي زيادي رو كارگرداني كردم از جمله كنسرت هاي دوست خوبم محمدعليزاده.
ضمنا اولين حضور محمد در كليپ تلويزيوني براي تيتراژ جشن رمضان بود كه از ساخته هاي من بود.
تاكنون براي اغلب خوانندگان كليپ ساخته ام از جمله :
محمد عليزاده
مرتضي پاشايي
اميرتاجيك
بهنام صفوي
مجيداخشابي
گروه سون
احسان خواجه اميري
مهدي يراحي(تيتراژ شب شيشه اي)
كنسرت بزرگ محمداصفهاني روي ناو پيكان
كنسرت علي لهراسبي روي برج ميلاد
همچنین بالغ بر چهل تيتراژ براي تلويزيون ساخته ام و امسال هم دوست خوب و خوش صداي خودم سينا شعبان خاني رو باتيتراژ ماه عسل، وارد تلويزيون كردم.


4-چه شد که به هنر علاقه مند شدید و اینکه بجز ساخت برنامه، فعالیت های دیگری نیز داشته اید؟

در دوران کودکی پسر عمویی داشتم به نام نورالله که خطاط بسیار زبر دستی بود. من شدیدا علاقه مند به او و هنرش بودم.

اولین سرمشق خطها را قبل از رفتن به مدرسه به من یاد داد و من از آن روز، علاقه مند به خطاطی شدم.

در دوران راهنمایی، علاقه شدیدی به شعر پیدا کردم.

در دبیرستان به سینما علاقه مند شدم و مرتب از مجلات مختلف، نقد فیلم ها را می خواندم.

5-دغدغه های اصلی خود را در ساخت برنامه هایتان عنوان کنید؟

من برنامه های تلوزیونی و مستندهای زیادی ساخته ام.

اما دوست دارم، ژانر سینمایی نیز کار کنم.

بیشترین دغدغه ی من این است که گرهی از مشکلات مردم را باز کنم و امیدی به آنها بدهم تا راهگشا باشد.

مثل ماه عسل که حال همه ی ما را خوب می کند و قصه هایی مطرح می شود که برای همه ی ما خیلی درس هست.

دیده شدن برنامه نیز از دیگر دغدغه های من است.


6-نگران واکنش منفی مردم به برنامه هایتان نمی شوید؟

همین قدر که واکنش منفی هم در جامعه وجود دارد و بازخورد می گیریم، ما را دلگرم می کند. چون برنامه دیده می شود و نشان می دهد که تاثیر گذار است.

اگر مردم تماشا کردند، پس ما موفق بوده ایم. حتی اگر برخی از مردم ، نظرات منفی داشته باشند.

اما انتقادها را می شونیم و از انتقادات به سادگی نمی گذریم، بررسی می کنیم و سال به سال خودمان را اصلاح می کنیم.

من معتقدم بهترین تهیه کننده، خود برنامه است. برنامه، خودش را تدوین و اصلاح می کند و آن طور که مردم می خواهند، خودش را عرضه می کند و ساختار خودش را شکل می دهد.


7-برنامه ی خود را برای آینده عنوان کنید؟

کار طراحی تاک شو، انجام شده و اگر خدا بخواهد، قبل از محرم و صفر و اگر نشد، بعد از آن روی آنتن می رود.

برای اولین بار است که اینجا عنوان می کنم. این برنامه اولین استدیوی تلوزیونی خواهد بود که تاک شو اجرا خواهد کرد.

مردم کاملا در آن تاثیر گذارند و اتفاقات استدیو را با پالس مثبت و منفی خود رقم خواهند زد.

هر دقیقه که برنامه جلو میرود ما واکنش های مردم را می بینیم.

همچنین برای ماه عسل و سه ستاره، جلسات متعدد برگزار می کنیم تا سال آینده برنامه ی بهتری ارایه شود.


8-اخیرا به شهرستان سرخه سفر کرده اید؟

سه چها ر سال است که به سرخه نیامدم ولی دوست دارم خیلی زود این اتفاق بیافتد.

من علاوه بر اقوام زیاد، خاطرات زیادی نیز در سرخه دارم.

خیلی از عزیزان من آنجا به خاک سپرده شده اند و من باید برسر مزارشان حضور پیدا کنم.


9-قصد ندارید در مورد شهر سرخه مستندی تهیه کنید؟

تهیه مستند از سرخه،خیلی خوب است اما نیاز داریم که با بزرگان و قدیمی های سرخه صحبت کنیم. اطلاعات بیشتری کسب کنیم و با قصه هایی که در سرخه اتفاق افتاده زندگی کنیم.

جدای از فرهنگ مردم سرخه، زبان سرخه ای خودش می تواند مستند جالبی باشد.


10- با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. سخن پایانی

ممنون که این فرصت رو به من دادید که با مردمی حرف بزنم که تمام آنها قوم و خویش و همشهری های من هستند.

احساس خوبی از این تایم گفتگو داشتم.

امیدوار هستم در شهر سرخه، فیلمی بسازم که در شان مردم خوب و خون گرم سرخه باشد.
ممنون از توجه شما

سرخه ای ها ...

ما را در سایت سرخه ای ها دنبال می‌کنید

برچسب: مصاحبه,عباس,اختری,کارگردان,موفق,دیار,سرخه, نویسنده: بازدید: 1798 تاريخ: شنبه 28 مرداد 1396 ساعت: 0:12

صفحه بندی